יום שלישי, 30 ביולי 2013

תפריט יומי - שלושה שבועות לדיאטה הקיטוגנית

החלטתי להעלות פוסט בו אני אפרט מה אכלתי היום. אני מבין את סקרנותם של אלו שעוקבים אחר הבלוג, במיוחד לאלו שרוצים להגיע למצב מטבולי קיטוגני - "טוב נו, מה אתה אוכל?"...

במקור רציתי לפרט על תפריט של מספר ימים, כולל המון מידע שמסביר כיצד ולמה זה עוזר לי להגיע לשריפת שומנים גבוהה. ואני מבטיח להגיע לזה ביום מן הימים.
אבל לבינתיים, הנה "טעימה" של מה אכלתי היום וכיצד זה השפיע על הנתונים השונים אחריהם אני עוקב, וההרגשה הכללית:

עדכון חשוב, אפריל 2014. נא לקרוא.
משום מה, זה הפוסט הכי נקרא אצלי. ככל הנראה הרצון לדעת מה האחר אוכל הוא עז אצלנו, כך זה היה גם אצלי בתחילת דרכי. החלטתי לעבור על הפוסט מתוך עניין, והרגשתי שאני חייב לעדכן.
הדיאטה שלי משתנה תמיד. אומנם העקרונות נשארים זהים, אבל אני תמיד משנה זמני ארוחות, סוגי מאכלים וכמויות לפי מה שגופי משדר ומה שאני לומד במסע זה.
הדיאטה שלי נכון להיום, די שונה ממה שתראו מיד. אני כבר לא "מנשנש" בעבודה. הקפה בבוקר הפך לקפה שחור רגיל, אולי קוביית שוקולד מריר בתוכו. אני לרוב לא אוכל עד הערב. פותר לי הרבה כאב ראש בעבודה, ואני מרוכז ואנרגטי יותר בלי אוכל (בניגוד לאיך שרוב האוכלוסייה תרגיש).
אז נא לקרוא את הפוסט עם "גרגר של מלח" כמו שהאמריקאים אומרים (with a grain of salt), ולהבין שאין זה אומר כלום לאיך שאתם צריכים לאכול. חשוב לי לשמור על המקוריות של הפוסטים שאני רושם, כמו שהם נכתבו באותו הרגע, ולכן לא שיניתי בו כלום. תודה על ההבנה, וחזרה לפוסט...


8:00 בבוקר:
גלוקוז - 87
קיטונים - 1.9

8:30 בבוקר, "ארוחת בוקר":
שוקו קיטוגני - חמאת קקאו, שמן קוקוס, קוביית שוקולד 90%, וכפית ג'לטין (בהמלצת הגר פלדמן מ"בלוג דל פחמימות" - תודה הגר!!!)





9:00 בבוקר, לפני עבודה:
כפית חמאה עם מעט מלח הימלייה מעל.

11:00 בבוקר:
שוקו קטוגני שני, רק הפעם "קל" יותר - חצי קובייה שוקולד 90% וכפית שמן קוקוס.

12:00 בצהריים, ארוחת צהריים ראשונה, יותר נכון, "נשנוש" ראשון:
כשליש מהסטייק כבש שהכנתי אתמול - חותך לרצועות דקות, מוסיף מלח, אוכל קר עם חמאה בצד. בנוסף לפרוסת סלמון מעושן עם חמאה. טעמתי גם ממעט פמיקן שהבאתי עמי לעבודה (בשר ביזון + שומן בקר).

אחד כזה מספיק לי לנשנושים בעבודה, לפעמים ליומיים, כמובן בתוספת של שומן!


3:00 בצהריים, נשנוש שני:
סיימתי את מה שנשאר מסביב לעצם של הכבש, עם מלח וכמובן ככפית חמאה.

5:30 אחר הצהריים, שעה לפני אימון:
קפה אספרסו עם חצי קוביית השוקולד שנשארה ממקודם, כפית שמן קוקוס.

6:20 בערב, לפני העלייה על האופניים:
ככפית חמאה עם מלח מעל (לדעתי, מלח חשוב מאוד, במיוחד לפני אימון)

6:30 בערב, אימון:
שעתיים אימון, כאשר שעה וחצי בעצימות של כ 80% מהכח האנאירובי - "Tempo". סך הכל כ 1,500 קלוריות, האימון עבר מעולה.
ברמת קיטוסיס גבוהה (כמו שתראו מהקריאה הבאה), אני מרגיש שאני מתחזק ככל שהאימון עובר - שעה לאימון המרכזי והרגשתי שאני יכול לדחוף הרבה יותר, אבל החזקתי את עצמי - מחר אימון קשה יותר.

8:30 בערב, ישר אחר האימון:
גלוקוז - 89
קיטונים - 2.4

8:45 בלילה, ארוחת ערב:
כ 130 גרם כבד עוף (אולי 20 גרם חלבונים), מטוגן בארבע כפות (אולי יותר!) שומן כבש, עם פחות מרבע בצל בינוני (מתפרע עם הירקות), וקצת גבינת צ'דר מעל, מלח בנדיבות.
לפני ואחרי נשנשתי על 2 פרוסות סלמון מעושן עם חמאה.
תה קמומיל.

כבד שוחה בשומן כבש (grass fed) עם מעט בצל וגבינת צ'דר מעל
כן, אני מלקק את הצלחת - יאם!


10:15 בלילה, כשעה וחצי אחר האוכל:
גלוקוז - 88
קיטונים - 1.8

10:30 בלילה, ארוחת לילה אחרונה:
2 ביצים מקושקשות עם חמאה והרבה שמן קוקוס, קינמון.
תה קמומיל.
וזו הארוחה שסוגרת לי את הבסטה.


כשעתיים לפני שינה


תוספות: שתי קפסולות שמן כבד דג שיבוט וכדור מגנזיום בלילה.


סיכום:

אז כמו שאתם רואים כמות הפחמימות היומית שלי מאוד נמוכה. קשה לי להאמין שעברתי 10 גרם היום, אפילו עם הרבע בצל, 2 קוביות שוקולד מריר והכבד (חובה מעט בצל מטוגן עם כבד, לרוב גם את זה אני לא אוכל...).
אני מגביל חלבונים ומשתדל לא לאכול הרבה במכה אחת. זו הסיבה שאני מנשנש בעבודה.
אני לא אוכל ארוחת בוקר, אבל הקפה מחזיק אותי טוב מאוד עד 11:00 - 12:00 בצהריים.
הגעתי למסקנה שאם אני יושב לארוחת צהריים גדולה, אני מרגיש כבד אחר כך ולא מרוכז. אני מעדיף לחלקה ל"נשנושים" במקום - מרגיש הרבה יותר טבעי.
לא רשמתי למעלה, אבל בין לבין אני לוקח כפית חמאה כשבא לי במשך היום. אני מסיים בסך הכל קרוב לחבילת חמאה ביום, אולי קצת פחות (החזרתה של חמאה לתפריט עשתה לי את החיים הרבה יותר קלים!)
אני מאמין שאתם שמים לב שגודל הארוחות קטן, כלומר הכמות שהעין רואה על הצלחת נראת כמו ארוחה לילד בן עשר. אבל מבחינה קלורית, כמות השומן גבוהה מאוד.

מאוד חשוב לי להסביר - אחת הטעויות שעשיתי שנה שעברה, היתה נסיון לשחזר את כמות האוכל על הצלחת כמו שהייתי רגיל כל חיי. ואז אתה פשוט דוחף יותר מדי אוכל וכנראה יותר מדי חלבונים. לפעמים עד היום קשה לי לקבל את העובדה שאני אוכל כך. אבל סטייק ענק שיוצא לי מהצלחת יעיף אותי מקיטוסיס ליומיים, לצערי... :)

חצי שעה או שעה אחר האוכל, אני מרגיש שבע. אבל זו תחושה אחרת של שובע - לא בטן נפוחה ונפילת אנרגיות, אלא מסר שהגוף שולח (לפטין) - "אוקיי, קיבלתי מה שאני צריך, אתה לא צריך להמשיך לאכול, המשך פעילות כרגיל".
הרגשה של שובע אבל עדיין קלילות, ללא נפילת אנרגייה, אפילו לא לשנייה, אני לפעמים שוכח בשעות הבאות שבכלל אכלתי משהו וממשיך לתפקד כרגיל. מאוד מרוכז וערני במשך רוב היום!

בלי לחשב בדיוק, כי לא שקלתי, אני מאמין שאני בין 80% ל 90% מהקלוריות משומן, רובן שומן רווי מהחי.
אני לא סופר קלוריות, אבל הכללים פשוטים:
ללא פחמימות
הגבלת חלבונים לטווח הרצוי
דגש על שומנים!

חשוב להדגיש: זהו התפריט האישי שלי, נכון להיום. אני לא מצפה שכולם יעלו על אותו התפריט ויצפו לאותן התוצאות. היה חשוב לי להראות את הכיוון הכללי, בתקווה לתת כיוון לבניית התפריט האישי שלכם (אם ברצונכם להגיע למצב מטבולי זה כמובן).
אני לא אוכל כך כל יום, אני מגוון בעיקר בערב, והדיאטה שלי תמיד משתנה עם הזמן, במיוחד בסופי שבוע כאשר אני לא עובד ומתאמן בבוקר. אבל הרבה מהעקרונות במשך היום נשארים זהים - במיוחד בעבודה ובבוקר שתמיד נשאר קבוע, כך זה לפחות בחודשים האחרונים.

בהצלחה!

43 תגובות:

  1. נשמע מעניין, אבל למה לאכול כל כך מאוחר?
    לפי מה שאתה אומר אין עניין לאכול דווקא 3 ארוחות ביום, אבל אתה מנסה לאכול את השלוש דווקא.
    בנוסף אני מקווה שאתה לא רעב במשך רוב היום כך שיש לך צורך לנשנש כל הזמן, בטבע היה לך שומן ובשר לנשנש כל הזמן? לפי מה שהבנתי עד עכשיו בדיאטה הקיטוגנית לא אמורים להיות רעבים כל כך בין הארוחות בגלל אופן ניצול האנרגיה, אבל כל עוד אתה מרגיש עם זה בסדר, תהנה, מי אני שאשפוט?

    יש חשיבות לשינה מוקדמת מה שמסתדר עם שעות האור ושעות החושך. לקחת רק את נושא האוכל ולהתמקד בו זה קצת כמו לקחת מה שנוח ואת השאר להזניח. פעילות גופנית, מזון, ו... שינה טובה ונפש שמחה.
    לבריאות!

    השבמחק
    תשובות
    1. מכיוון שאני לא אוכל ארוחת בוקר, יותר נוח לי שהקלוריות יגיעו מאוחר יותר ביום. אבל צודק, יותר מדי אוכל בלילה מרגיש כבד בשינה. לכן אניאוכל משהו קטן בדרך כלל 2-3 שעות לפני שינה, אבל ארוחת הערב ה"גדולה" יותר תהיה 6 שעות לפני השינה. הכל בערך - נזיל.
      אני אוכל כשאני רעב. לפעמים בא לי משהו קטן, אז אני מנשנש במשך היום. אם תתעמק יותר במה שאני אוכל, זה רק נראה שאני אוכל המון במשך היום, אבל האמת שזו כמות קטנה של נשנושים שמגיעים בעיקר ממקור קלורי שומני. בינתיים עובד עשר.

      מסכים שיש חשיבות לאספקטים אחרים בבריאות גוף האדם כמו שהזכרת. אני אישית אבל שם את הדיאטה מעל כולם - אולי 60%-80% מהחשיבות, אבל זו רק דעתי...

      מחק
    2. שלאה: אינני יכולה לאכול כל מוצר חלב שהוא! ירקות עם סיבים אסורים עלי תכלית האיסור. (אחרי 8 נתוחי המעי הגס יש לי רק 20 ס"מ מהמעי) אינני חולה במחלת מעיים. סובלת מרמת סוכר גבוהה מהמותר ואייני מוגדרת כחולת סכרת עדיין a1c שלי הוא 6.7. אני רעבה כל הזמן ולעיתים קרובות משלשלת. בגלל חוסר יכולת לאכל מזונות שונים. אני חיה מרבית הזמן על פחממות פשוטות שהן חסרות סיבים.
      האם יש לך רעיון לאכילה שגם תהננה אותי וגם תיתן לי יותר כוח ויותר אנרגיה. אשמח בהחלט גם לרדת כ-8 ק"ג ממשקלי.
      מחכה לתגובה שתעזור לי.

      מחק
    3. הי עדן, מצטער שלקח לי זמן לענות.
      נשמע לי שבמצב שלך תזונה שמבוססת על שומנים בעיקר, מתונה מאוד בחלבונים, וללא פחמימות, תהיה פתרון מאוד יעיל.
      תעברי שוב על המדריך לביצוע הדיאטה הקטוגנית, ושימי דגש על מוצרים מהחי, בעלי אחוז שומן גבוה, והמנעות ממוצרי חלב, וכמובן המנעות מפחמימות (אפילו ירקות).
      בכך את מורידה את רמות הסוכר, האוכל יהיה דיחוס קלורית, אבל ללא נפח גדול, ואת ממקסמת את היכולת לקבל מקורות תזונה חיוניים.

      בהצלחה.

      מחק
    4. שלום כצמחונית מעולם לא טעמתי בשר, ,ועל גבול הסכרת (ללא טיפול בינתיים() יתר לחץ דם,וכולסטרול, אשמח לקבל המלצות . מה אני יכולה לאכול כדי להגיע לתוצאות טובות על פי דיאטת קטוגנית
      תודה

      מחק
    5. הבעיה היא שיכול להיות שעצם המניעה שלך מבשר, דחף אותך לבסס את התזונה על יותר פחמימות וסוכרים, מה שגרם אולי למצב המטבולי בו את נמצאת..
      הייתי ממליץ לעבור על המדריך לתזונה הקטוגנית, יש שם גם התייחסות לצמחונים:

      http://meeverlapaleo.blogspot.com/2014/06/blog-post_12.html

      מחק
  2. כרגיל פוסט מעניין בהחלט!
    האם לדעתך אין משמעות כלל לכמויות שאוכלים בבוקר לעומת הערב?
    שמתי לב שבבוקר אתה יחסית אוכל מעט (ביחס להמשך היום).. האם לא כדאי הפוך? האם בכלל יש איזושהי משמעות לדעתך לפיזור הארוחות?

    השבמחק
    תשובות
    1. רוב הדעות הקונבנציונליות אומרות שארוחת בוקר היא חובה. אבל זה מושטת על מחקרים לא קליניים שתמיד מנסים להוכיח את חשיבות הפחמימות בבוקר (להזנת המוח). לא תופס כאשר אתה קיטוטי או אפילו על דיאטה נמוכה מאוד בפחמימות.
      לי אישית זה עובד מעולה כך.
      אם אני אוכל בבוקר, אני נהיה רעב יותר במשך היום ופחות מרוכז...
      פיזור הארוחות אצלי אומר פחות חלבונים בארוחה אחת, ואחר נסוי וטעייה זה מה שעובד אצלי הכי טוב - נכון להיום!

      :)

      מחק
  3. אביב שלום,
    כתבת שעשית אימון של שעה וחצי על נאופניים אבל לא ציינת שאכלת משהו תוך כדי האימון.
    אני לוקח לרכיבות כביש ארוכות (כ-4 שעות) אגוזים, תמרים וחטיפים מבוססי שקדים/שומשום פירות יבשים. לשתייה רק מים.
    בעבר השתמשתי באבקות למיניהן יחד עם מי השתייה, ג'לים וחטיפי גרנולה (נייצ'ר ואלי ודומיהם).
    כיוון שהרכיבות הן בעצימות די גבוהה, כ-100 ק"מ ולעיתים אף יותר וכוללות טיפוסים כגון בית אורן, נשר, ג'וערה וכד' השאלה אם אני לא פוגע בעצמי מבחינה אנרגטית בכך שאני נצמד לתפריט פליאו גם באימונים אלה.מה אתה היית ממליץ לצרוך באימונים כאלה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יאיר
      אני גיליתי על עצמי שלנסיעות של שעתיים שלוש אין לי צורך לכלום חוץ ממים. תלוי כמובן בעוצמה ובחום היום.
      על דיאטה קיטוגנית ככל שהאימון נמשך (נסיעה של מעל 3 שעות), אני אצרוך סודיום בעיקר ואולי מקור שומני מאוד נמוך בפחמימות כמו מעט שוקולד מריר.
      מה שאתה מתאר נשמע בסדר גמור אם אתה על דיאטת פליאו קלסית. אם אתה צורך פחמימות ולא מנסה להיות קיטוטי אז אכן, אתה תצטרך פחמימות לרמה כלשהי. פירות יבשים או בננות נשמע אחלה.

      מחק
    2. תודה אביב,
      איך צורכים סודיום?
      ובכלל אם יש חטיפי אנרגיה מתאימים לפליאו שאתה מכיר מארה"ב, אשמח לקבל המלצות.

      תודה,
      יאיר

      מחק
    3. סודיום (מלח) אפשר לצרוך בכל מני אפשרויות. הדרך שלי היא כזאת, ואתה הולך לצחוק:
      קוביית שוקולד 90% כסנדוויצ' עם חמאה ומלח בין לבין (נמע מגעיל?), אני שם את הקובייה במקפיא יום לפני, עוטף בנייר כסף ולוקח איתי.
      אני יודע שיש גם כדורים עם מינרלים וסודיום, אם אתה לא רוצה את הטעם המלוח בנסיעה.
      סודיום יהיה חשוב גם לך, אבל הוא יותר קריטי בשבילי במצב המטבולי שלי.
      אני נגד כל חטיפי האנרגייה, אני מאמין שהיום יש כאלו "פליאו" שאתה יכול לרכוש. אבל זה הכל תימחור לרוב.
      בננות, אגוזים, ג'רקי, פמיקן, פירות יבשים וכו' כולם סבבה.
      תראה מה עובד לך הכי טוב והייתי נשאר עם זה.
      אתה אפילו יכול להכין לעצמך חטיפי אנרגייה לבד בבית, אני זוכר שאני הייתי מכין לפני שנתיים. יאם הם היו טעימים...

      בהצלחה

      מחק
  4. שתי שאלות:
    1. ג'לטין, למה זה טוב?
    2. כפית חמאה - לנשנוש, איך בדיוק? איך אוכלים כפית חמאה??? (פשוט מנסה להבין איך אפשרי הלכה למעשה, זה כמו כפית שמן, אבל הרבה יותר איטי, לא מקבלים בחילה עם רפלקס הקאה?)
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. 1. ג'לטין זה סוג של חלבון שקל על מערכת העיכול, כמובן אני לוקח ג'לטין טוב ממקור החי. אבל זה סתם היה יותר נסיון לקפה, המלצה של הגר, מוסיף קצת..
      2. מתרגלים, זה לא משהו שהייתי עושה בילדותי גם, מן הסתם.
      לא מקבלים חמאה, אם לא חושבים על כך יותר מדי, כמעט כמו גלידה מלוחה... אתה לא חייב לאכול חמאה נקי אגב, זה שגעון שלי :)

      מחק
  5. ומה אם שומרים על כשרות?

    שומן, חמאה, כבש ....מלא כולסטרול.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני אומנם לא שומר כשרות, למרות שזה בהחלט אפשרי. הכל תלוי כמובן על איזו דיאטה אתה.
      על פליאו קלאסי אמיתי, בכלל לא אוכלחים מוצרי חלב, אז אתה "בשרי" או פרווה כל היום.

      מה בדיוק בעייה עם כולסטרול? אני מניח שאתה מדבר על מקור דיאטתי...

      מחק
  6. היית ממליץ לבעליי LDL גבוהה לאכול כל כך הרבה שומן מן החיי?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא רואה בעיה.
      ענין הכולסטרול הוא מאוד מורכב, ויצריך תגובה ארוכה מאוד. ישנם ספרים מאוד טובים בנושא. השאלה שאתה רוצה לשאול זה האם באמת LDL הוא מקור לבעיה?
      על דיאטה גבוהה בשומנים ונמוכה בפחמימות, בדרך כלל כל הסממנים שמצביעים על תסמונת מטבולית (וסיכול למחלות לב) משתפרים - HDL עולה, סוכר יורד, טריגליצרידים יורדים, HgA1C יורד וכו'
      לחלק מהאנשים ה HDL אומנם עולה אבל לפי הבנתי הם חלקיקי HDL גדולים יותר ולא מהסוג הקטן והמחומצן.
      הרבה יותר מורכב מזה.
      אם אתה מעונין לקורא, תגיד לי, אני אפנה אותך למאמרים או ספרים בנושא.

      מחק
    2. כמובן צ"ל "LDL" במשפט המתחיל "לחלק מהאנשים...".
      זה גם הנסיון האישי שלי: HDL עלה (ללא פעילות גופנית), טריגליצרידים ירדו משמעותית, LDL נשאר גבוה, אבל הפרופיל עבר מהקצה הקטן והדחוס של הסקלה (B) לקצה הגדול והאוורירי (A). עכשיו נותר רק למצוא רופא או חברת ביטוח שקוראים מאמרים עדכניים בתחום :)

      מחק
  7. מה לגביי בעליי ערכים גבוהים של LDL. ושונים בדם?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ארז, אני רואה שהשבתי לך למעלה

      מחק
  8. שלום, אני חדש בפליאו, אבקש לדעת באיזו שמנת מתוקה אתה משתמש?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני קונה בשוק של האיכרים או בסופר המקומי של החברה organic valley, אבל מנסה להמנע משמנת כי היא לא עושה לי טוב לצערי...
      * אני גר בניו יורק אגב, ולא בארץ.

      מחק
  9. בוקר טוב,
    האם יש תפריט יומי לצמחונים?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאמין שניתן לבצע תזונה צמחונית בצורה טובה, אפילו קטוגנית אם זה רצונך, כל עוד אתה אוכל ביצים, מוצרי חלב, ואולי אפילו דגים.

      מתוך המדריך לתזונה הקטוגנית:

      "תלוי איפה הגבולות שלכם בדיאטה הצמחונית, אבל אם אתם משלבים ביצים, דגים, פירות ים, ומוצרי חלב שמנים (בעיקר חמאה), אני חושב שזה בהחלט אפשרי. אפילו אגיד דרך מעולה ועשירה לבצע את הדיאטה.
      בחודשים האחרונים רוב הדיאטה שלי בנויה על שקשוקה שאני אוכל פעם ביום, לפעמים אפילו פעמיים (מתכון בעתיד), וסלמון מעושן עם גבינת צ'דר. אתם ממש יכולים לטעון שאני "צמחוני", (עד לסטייק שאני אוכל פעם בשבוע).
      הייתי ממליץ לשלב חמאה או חמאה מזוקקת (אם יש רגישות) כחלק גדול מהתפריט. הגוף רואה זאת כשומן מהחי, למרות שאנו מחשיבים זאת כ"מוצרי חלב". ככה שבהחלט שווה ניסיון, ואני מאמין שלא תתאכזבו."

      מחק
  10. אני חדשה בנושא התחלתי תזונת פליאו איך מתגברים על צריכת מתוק

    השבמחק
    תשובות
    1. שאלה טובה, מצריך הרבה כוחות פנימיים ולפעמים תמיכה חברתית או משפחתית - אם יש מתוק בבית, זה יהיה קשה. אבל אחרי תקופת גמילה לא קלה, זה עובר.
      אני תמיד אומר ידע זה כח, ולכן אני ממליץ ללמוד על הנזק של סוכר על הגוף, ממש לחרוש, ומשם יבוא השינוי בסוף.

      מחק
  11. היי, מה אם יש לי כבד שומני ואבנים קטנטנות בכיס המרה? השומן לא יכול להזיק מאוד?

    השבמחק
    תשובות
    1. כבד שומני נגרם בעיקר מעומס פחמימות. הורדת הפחמימות, אלכוהול, והסוכרים הפשוטים (פרוקטוז) אמורים לעזור - בלי קשר לצריכת שומנים, שזה פועל יוצא ומתבקש של הגבלת פחמימות. אתה רוצה ללמד את הגוף והכבד בעיקר לשרוף שומנים, ולא לאגור אותם, או להפוך גלוקוז לשומנים בכבד ברמות גבוהות של אינסולין.
      לא חושב שאבנים בכיס המרה קשורות לצריכת שומנים כלל.

      מחק
    2. בוודאי שיש קשר בין שומנים לבין אבנים בכיס המרה.
      אכילה של שומנים מפעילה את מיצי המרה, כשיש אבנים בכיס המרה הדבר יוצר התקפים של כאבי תופת.

      מחק
  12. שלום,

    תודה רבה על כל הידע!
    אני רואה שאתה אוכל שוקולד במהלך היום ובכלל לא שותה קפה. יש סיבה מיוחדת לשני הדברים האלו?

    תודה,
    גיל

    השבמחק
  13. המון תודה לדברייך המרתקים.
    מעוניינת להשתמש בתפריט קטוגני לסרטן וכדי לנסות להמנע מהטיפולים המסורתיים...
    אני לא אוכלת מוצרי חלב. רגישות מגיל צעיר... איך ניתן להחליף את כמויות החמאה שבתפריט/שיטה? גם כבש ושומן כבש תמיד גרמו לי לתחושה רעה... האם זה מספיק להתבסס על דגים, עוף ובשר בקר?
    תודה מקרב לב,
    יפה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי יפה, קודם כל רפואה שלמה!
      רוצה להדגיש שהייתי מתייעץ עם רופא לפני שאת בוחרת להמנע מטיפולים קונבציונליים, ושההמלצות בבלוג אינן מהוות תחליף לטיפול רפואי.
      עם זאת, אני חושב שהתזונה יכולה להוות כלי נוסף להתמודדות עם מרבית גידולי הסרטן כיום, לכן שמח שהגעת לבלוג ומקווה שהשינוי התזונתי יוכל לעזור בכל דרך שלא תבחרי.
      לשאלתך - חשוב שהתזונה תהיה מבוססת על שומן קלורית. ומכיוון שאת מתמודדת עם מצב מטבולי שבאמת מצריך זאת, הייתי מקפיד מאוד על כמה שפחות פחמימות (מתחת ל 20 גרם ליום, קרוב ל 0), חלבונים במתינות (לא הייתי עובר 1 גרם לקילו גוף רזה ליום), והשאר משומן. הייתי גם מפזר צומות בין לבין (פוסח על ארוחות, ואפילו צומות ארוכים יותר) - להנ"ל יש השפעה מטבולית מאוד חזקה כמו לתזונה הקטוגנית, ואפשרי לשלבם יחד.
      מקור השומן בהחלט יכול להגיע מדגים, עוף ובקר - ואם את בסדר עם שומן בקר, אז הרי זה יכול להיות המקור העקרי שלך לשומן.
      יכולה לשלב גם ביצים, שמן קוקוס, חמאה מזוקקת (גהי), שומן אווז, בייקון (אם לא שומרת כשרות), ועוד.

      למקרה שאת עדיין לא שם ויש לך חשבון פייסבוק אמליץ לך להכנס לקבוצה "תזונה קטוגנית" שם תמצאי חבורה של אנשים שיותר מישמחו לעזור לך עם התפריט, כולל אני.

      רק בריאות!

      מחק
    2. שלום איזה מזונות נחשבים חלבון שאותם כדאי לצמצם?

      מחק
  14. נהנתי מאוד להשכיל

    השבמחק
  15. דיאטת פליאו דומה לספר שקראתי לפני כעשר שנים חילוף חומרים מנצח של מארק היימן

    השבמחק
  16. עוד לא קראתי הכל על דיאטת פליאו אבל חמאה זה משמין ולא בריא ולא נראה לי שהאדם הקדמון אכל חמאה האדם הקדמון אכל צמחים ופירות ולא חמאה
    שנית נראה לי שהוא העתיק מספר שנקרא חילוף חומרים מנצח שכתב רופא מאמריקה שעשה מחקרים עשרים שנה והוא העתיק ממנו הספר נכתב מעל לעשר שנים אני קראתי אותו לפני שמונה שנים והורדתי 15 קילו הדיאטה דומה רק יותר בריאה לדעתי הפליאו הועתקה מחילוף חומרים מנצח והוא רק שינה קצת לרעה

    השבמחק
  17. מאוד מעניין, אני לא מסוגלת לאכול כל כך הרבה :)
    לגבי ג'לטין במשקה של בוקר. יש לי לציטין בבית. אפשר להחליף בינהם ?
    תודה

    השבמחק
  18. היי,
    התחלתי לא מזמן לאכול לפי השיטה הקטוגנית
    שאלה: מה בנוגע לטחינה? מותר? רצוי?

    תודה רבה
    שרון

    השבמחק
  19. מסקרן אותי, היום, 4 שנים אחרי, מה התפריט שלך? עדיין כל מה שכתוב פה רלוונטי?

    השבמחק
  20. איך אוכלים שומן? מטגנים את הבשר או הביצה בשומן, אבל לא הכל נספג. אז איך מכניסים בכל זאת את השומן לגוף?

    השבמחק
  21. איך אוכלים שומן? גם אם מטגנים את הבשר או הביצים בשומן, לא הכל נספג בו. אז איך מצליחים להגיע לכמות גבוה של שומן באוכל?

    השבמחק
  22. חיפשתי יצירתיות שומנ במתכוני קיטו ונדדתי לכאן... מענין לשמוע על המשך דרכך בנושא. אם עדיין לא יצא לך לנסות לאכול רק כשאתה רעב וגם אז עד לשובע ולא עד להרגשה מלאה. אני ממליץ מאוד לתת לזה נסיון... מאוד מהר ,כבר לא חושבים על אוכל כצורך אלא כאמצעי. "דלק טעים" יותר "צריך לאכול" מאשר "רוצה לאכול". תודה שחלקת מהנסיון והידע במסע שלך⁦❤️⁩

    השבמחק