יום ראשון, 1 ביוני 2014

דיאטה קטוגנית, אפילפסיה, ובעיות פסיכולוגיות אחרות



עד היום לא רשמתי הרבה על האפשרות העצומה שיש לדיאטה קטוגנית על בעיות פסיכולגיות רבות. אני מקווה שזה ישתנה ככל שיעבור הזמן. הזמן קצר, המלאכה מרובה. ונושא זה בעצמו, ראוי לבלוג שלם בפני עצמו.
מבין היתרונות הרבים והאין סופיים שאורח חיים זה נותן, מצב מטבולי של שריפת שומנים יכול להוות פשוט "נס רפואי" להרבה אנשים שסובלים מהמון בעיות פסיכולוגיות בעולמינו אנו.

סביר להניח שחלק קטן מהקוראים העתידיים של הפוסט, יגיעו לפה בעקבות חיפוש של גוגל "אפילפסיה-דיאטה-קטוגנית". אני רוצה לפנות אליכם, אם איכשהו מצאתם את דרככם אלי, אבל אתם לא מכירים את הבלוג, אז הנה הקדמונת קטנה:

הבלוג שלי מקדם את האפשרות של אורח חיים מסוים, בעל יכולות בריאותית שיכולה להתאים לכל אחד מאיתנו, גם לאלו ללא בעיות שנראות לעין כביכול.
אורח חיים בריא, על דיאטה עשירה בשומנים טבעיים, מתונה בחלבונים ומאוד נמוכה בפחמימות - דיאטה קטוגנית.
זהו בלוג שבוחן את האפשרות לבריאות אופטימלית על פי העקרונות הללו. לא לפי הבטחות שווא, אלא לפי המדע העכשוי שנגיש לנו. אני אישית מוקסם מהאפשרות להשתמש באחת מנפלאות גוף האדם - ניצול מקסימלי של אנרגיה משומן, ולא מסוכרים!
המדע העכשוי תומך בדרך חיים זו כאחת הדרכים היעילות ביותר להאט את כל הקשור לתהליך ההזדקנות ומחלות העולם המערבי, שבמרכזן התסמונת המטבולית. אפשרות ניצול והפעלת קודים גנטיים קדומים, שנמצאים בכל תא ותא בגופינו - לחיים בריאים, ארוכים ומאושרים. בצורה האופטימלית והטבעית ביותר, בהתאם להתפתחותינו האבולוציונית.

אתם מוזמנים לקבוצתי בפייסבוק, שם תמצאו עולם שלם של אנשים חמים, שמצאו את דרך חיים זו ותמיד מוכנים לעזור - תזונה קטוגנית.

אני גם ממליץ לכם לעבור בעיון רב על הבלוג שלי. אלו הפוסטים החשובים עד כה, אם רק תפתחו חלק מהם:

תהליך ההסתגלות
מהם גופי קיטון וכיצד מגיעים למצב מטבולי קטוגני
טעויות נפוצות בדיאטות נמוכות בפחמימות
בדיקת גופי קיטון בדם
הנחיות לדיאטה הקטוגנית, לקחים מטעויות שעשיתי בעבר

חזרה לנושא.
אחת הבעיות המרכזיות של התסמונת המטבולית, לדעתי לפחות, שלא הרבה מודעים אליה, נמצאת במוחינו הגדול שאנו נושאים על כתיפנו, והיא נובעת בצורה ישירה ממה שאנחנו מכניסים לפה, בכל יום ויומו.
בעיות פסיכולוגיות בעולם המערבי, רק גודלות ומתעצמות עם השנים. ככל שאנו נעשים שמנים יותר, חולים יותר, עייפים יותר, זקנים יותר, ככה עולה אחוז האנשים באוכלוסיה שסובלים מאותן בעיות פסיכולוגיות.
הסיבות לכך הן רבות.
דעתי האישית?
הרבה מאותן בעיות פסיכולוגיות, הן תוצאה ישירה של פגיעה מטבולית ברמה המוחית, הפרת איזון הורמונלי, בעיקר של אינסולין, פגיעה במטבוליזת סוכרים, משבר אנרגיה למוח, עליות וירידות חדות של סוכר, גליקוליזה מואצת וקירמוליזציה של התאים במוח, בנוסף לרגישות למאכלים שונים בדיאטה (בעיקר חיטה), שמשפיעה ישירות על דלקטיות ברמה המוחית.

שום כדור, לא יתקן בעיה מטבולית מוחית שנובעת מהדיאטה. נקודה.

כן, כדורים פסיכיאטריים יכולים להראות שיפור מסוים. כן, הם יכולים לעזור לרמה כלשהי, לפעמים יותר, לפעמים פחות, ולפעמים הם רק יזיקו. הם לרוב בעלי תופעות לוואי שמשפיעות על כל המערכות בגוף. לפעמים הם מפסיקים להשפיע לאחר תקופה מסוימת - עכשיו חייבים להעלות את המינון.
אם הכדור הזה לא עוזר, בא ננסה כדור אחר, אם זה לא עוזר בא ננסה בזריקה, ואה, "עכשיו בדיוק יצאה תרופה חדשה לשוק"... מעגל התרופות הלא פוסק.
השאלה היא, האם אנחנו מחליפים וממתנים בעיה אחת עם בעיה אחרת, אולי אף גרועה יותר?

* שימו לב. אני לא אומר לאף אחד להתחיל לרדת מתרופות! כל חולה או אדם שסובל מבעיות פסיכולוגיות, בעל הסטוריה ומצב מטבולי שונה, וחייב להתייעץ עם רופא לפני כל שינוי שהוא מבצע!!!
אם אתם מחליטים לעשות שינוי דיאטטי בהתאם למה שאני רושם עליו בבלוג, אתם תמיד יכולים להתחיל, יחד עם לקיחת התרופות, ואז, אם יש צורך לבצע שינוי מסוים, כמו הפחתה או הורדה של הכדורים, נא לתאם זאת עם רופא מוסמך.

מה שחשוב לי להעביר הוא זה - אם הבעיה אומנם נובעת ממקור דיאטטי, שמשפיע ישירות על המוח, או הפרת איזון הורמונלית ומטבולית ברמה המוחית, הטיפול היעיל ביותר תמיד יהיה דרך שיפור הדיאטה. נקודה.
למרות הרצון והעבודה הנפלאה של רופאים, פסיכיאיטרים, פסיכולוגים ויועצים למיניהם, הידע שלהם בתזונה והשפעתה של המערכות השונות בגוף, בעיקר על המערכת המוחית, הינו מצומצם ביותר, אם בכלל.
הם לרוב פוסלים את האפשרות הזו. הם לעולם לא לומדים על כך בכל שנות לימודיהם. הם לא מודעים לכוח שיש לשינוי תזונתי על מוחו של האדם. ובמקרה שהם כן ישקלו את הדרך הזו, הם תמיד יפנו לדעה הקונבנציונלית, שלרוב לא תעזור כלל, ויכולה אפילו לגרום ליותר נזק...

על ידי אלימינציה של הפוגעים העקריים, לפי עקרונות הפליאו, וכמובן הצעד הנוסף, ביסוס הדיאטה על שומן בריא וטבעי מהחי, הורדת הפחמימות והסוכרים למינימום, בשאיפה להגיע למצב מטבולי קטוגני, אנו יוצרים מצב הורמונלי בעל יתרונות עצומים!
מצב מטבולי מועדף בהרבה, כמו לחיות על פלנטה אחרת.
לאחר תהליך ההסתגלות:
הצורך באינסולין להכניס אנרגיה למוח יורד למינימום.
דלקטיות במוח יורדת.
סוכר מפסיק להוות מקור אנרגיה עיקרי ויחיד למוח.
קטונים מהווים אנרגיה נקיה, מהירה, ויעילה יותר.
אותו מקור אנרגיה תמיד זמין על גופינו (שומנים שאגורים על הגוף).
אין צורך לתדלק כל מספר שעות בכדי לשמח את המוח, בלי רכבת הרים של סוכר גבוה/סוכר נמוך.
ביוכימית, המוח עובד במצב מטבולי שונה לגמרי - אני אפילו אטען, ברמה הגבוהה והבריאה ביותר מכל אפשרות אחרת שנתונה לנו היום.

אנקדוטה אישית - אם בעברי, חשבתי שהמוח שלי מיקסם את יכולתו האינטיליגנטית, היום אני מבין שאולי הגעתי ל-60% מהיכולת האמיתית שלי לאורך רוב שנות חיי, וכואב לי על כך. היום אני מרגיש שאני מתפקד על מקור אנרגיה ששיפר את ביצועי המוחיים בצורה פנומנלית. ולא, לעולם לא הוגדרתי עם איזו "בעיה פסיכולגית".
אני אדם בריא, בגופו ובנפשו. רק שהיום, יכולתי האמיתית והמקסימלית, יוצאת לידי ביטוי.
לכן כן, זהו אורח חיים שמתאים לכולנו. גם לאנשים 'בריאים'.
זו בעצם אחת הסיבות העקריות שאני ככל הנראה אדבוק בדרך חיים זו ככל שאוכל. לא רוצה לחזור ליכולת המוחית שלי בעברי - לעייפות, לחוסר ריכוז, נפילות אנרגיה, קשיי למידה, קשיי זכרון... נשמע מוכר לחלקיכם?

מבין הבעיות הפסיכולוגיות שאני מדבר עליהן, יש אפשרות אמיתית לשפר את מצבם של אלו שמוגדרים תחת כל אחת מהקטגוריות הבאות, על דיאטה קטוגנית פליאוליטית:

אפילפסיה.
סכיזופרניה.
דיכאונות.
אלצהיימר.
חוסר ריכוז.
ADD - ADHD.
אוטיזם.
התפתחות איטית של הילד - קושי בהתפתחות הדיבור.
קשיי לימודים והתנהגות אלימה ולא צפויה.
חוסר שילוב חברתי.
עליות וירידות לא מובנות במצבי רוח.
התעלפויות.
מאניה.
הפרעה דו-קוטבית.
חרדות.
אנורקסיה ובולימיה.
ועוד ועוד ועוד.

לרשימה המלאה של הבעיות הפסיכולוגיות הרבות, אתם יכולים למצוא פה - הפרעה נפשית.

לפני פחות משנה, נתקלתי באתר שהקימו הורים ישראלים לילד מתוק בשם אוליבר. מסתבר, שאוליבר סובל מאפילפסיה*.

ויקיפידיה - אפילפסיה (שמה העברי: כִּפְיוֹן, בימי הביניים: חולי הנכפה‏[1]. השם העממי הוא מחלת הנפילה. מהמילה היוונית ἐπιληψία – להשתלט על‏‏[2]) היא קבוצה של הפרעות נוירולוגיות ארוכות טווח המאופיינות על ידי פרכוסים אפילפטיים[3]. פרכוסים אלה הם אירועים המשתנים מאירועים קצרים וכמעט בלתי ניתנים להבחנה עד תקופות ארוכות של רעידות חזקות[4]. באפילפסיה הפרכוסים נוטים לקרות שוב ושוב ולעתים אין להם סיבה בסיסית מידית[3] בעוד שפרכוסים המתרחשים עקב סיבה ספציפית לא נחשבים כאפילפטיים[5].

לאחר נסיון תרופתי של לא פחות מתשעה כדורים, מסתבר שהפתרון הטוב ביותר לאוליבר היה שינוי דיאטטי על פי עקרונות הדיאטה הקטוגנית. לא מפתיע...
מאז, המטרה העקרית של הוריו, הייתה להפיץ את המסר ואת האפשרות הזו להורים אחרים, שאולי ילדיהם גם סובל מאותה המחלה. אתם יכולים לבדוק את האתר של אוליבר בעברית - Oliver's magic diet.
כשאני מצאתי את הכתבה על אוליבר, ואת האתר בפרט, פניתי להורים דרך פייסבוק. הם חזרו אלי, ולפי הבנתי הם הפסיקו להיות פעילים בנושא. אולי אני טועה.

* אם אני טועה, ואיכשהו מצאתם את דרככם אלי, אשמח לשמוע מכם.

וכך, עברה לה תקופה ארוכה ושכחתי מאוליבר, עד היום. כאשר הודבק פוסט על ידי אחד החברים בקבוצה בפייסבוק, שהזכיר לי את סיפורו המרגש.
אני חייב להודות, צפיתי בסרטון מספר פעמים. אני חושב שבכיתי בכל אחת מהן.
הכתבה הזו, היא בקטגוריית חובה לכולם, גם אם ילדיכם לא סובל מאפילפסיה, או מכל אחת מהבעיות שהוזכרו למעלה.
היא בעברית, עם תרגום ועושה את העבודה יופי.

כל פעם אני רואה את הסרטון, אני שם לב למספר בעיות אפשריות באופן הביצוע של הדיאטה, מידע קצת לא מדויק שהקריינית מפרטת עליהן בין הנאמר. אני כמובן לא כועס, זהו נושא מאוד מורכב, אבל הכיוון הוא כמובן נכון.
וכל פעם שאני צופה, אני מקבל צביטה כזו -
"הלוואי והייתי שם איתם עכשיו, לחלוק את הידע שלי, לעזור, להדריך, לכוון, לשפר את איכות חייו. פאק, אני אפילו אהיה השף של הילד!"

ולכתבה המעולה, של טובה ביאלה מרואים עולם, "דיאטה קטוגנית וסיפורו של אוליבר":
הכינו ממחטות.





ולראיון מתוק בין אוליבר לאימו על הדיאטה הקטוגנית:



אם אתם מעונינים, אתם גם יכולים להמשיך לסרט המלא של מריל סטריפ בנושא אפילפסיה ילדים ודיאטה קטוגנית. אני עדיין לא צפיתי בו, מתכוון לעשות זאת בקרוב.
לינק לסרט ביוטיוב - First Do No Harm




להמשך קריאה נוספת:


שתהיו לי בריאים, בגופכם ובנפשכם.
אביב.

5 תגובות:

  1. ישן יותר, אך עדיין רלוונטי
    http://www.tapuz.co.il/Forums2008/Articles/Article.aspx?ForumId=975&aId=88303

    השבמחק
    תשובות
    1. וואו!!! עכשיו רק עברתי על הלינק. מצמרר. ופותח עיניים.
      אולי זו המטרה שלי בחיים? לעזור להורים הללו לבצע דיאטה קטוגנית אמיתית וקלה לביצוע?
      אני מרגיש שזה יותר חשוב מלעזור ל"יפה" להוריד 10 קילו.
      מדהים!

      מחק
  2. מרגש עד קצות העצבים:)

    השבמחק
  3. איך אפשר ליצור איתי קשר בצורה פרטית?

    השבמחק
    תשובות
    1. אתם יכולים ליצור איתי קשר בהודעה פרטית בפייסבוק.

      https://www.facebook.com/aviv.maizlin

      מחק