יום שלישי, 4 בספטמבר 2012

לא להסיק מסקנות מהר כל כל


מייקל קלארק דנקן הלך לעולמו אתמול בתאריך השלישי לספטמבר, כשראיתי את החדשות נהיה לי עצוב, גם כי הלך שחקן גדול וגם כי הלך אדם נפלא לעולמו. כל מקורות התקשורת ציינו שבניגוד לגופו העצום ו"מטיל האימה", הוא היה אדם בעל אישיות מדהימה עם חיוך תמידי על פניו.
אהבתי אותו במיוחד בסרטים Green Mile ו Friday (סרטי ילדות). הוא נפתר מסיבוכים שהתחילו בהתקף לב שהוא עבר לפני חודשיים.
היום בבוקר קיבלתי אימייל מחברה טובה שלי שגרה כאן בברוקלין, גם היא עלתה על דיאטת פליאו / דלת פחמימות לא מזמן.
היא העבירה לי את הלינק הזה, ואמרה לי שהדהים אותה לגלות מהכתבה שהוא בכלל היה צימחוני.
עברתי על הכתבה ואומנם צוין שם שבמשך שלושת השנים האחרונות מייקל החליט לוותר על כל מוצרי הבשר למיניהם וזה גרם לו להרגיש הרבה יותר בריא.
לפני שהולכים לתקוף אותי כל הצמחוניים והטיבעוניים למניהם, אני רוצה לציין זאת - אין לי שום דבר נגד אמונתו של אף אדם, איש איש באומנתו יחיה. אם אתה מרגיש שדיאטה נטולת בשר עושה לך טוב, אני האחרון שיגיד לך להפסיק.
האמת, אחד החברים הטובים שלי פה הוא טיבעוני.
יום יבוא ואני ארשום פוסט ארוך על דיאטות טיבעוניות ועמדתי בנושא.
מה שרציתי להעביר לאומת זאת, היא נקודה מאוד חשובה שעל כולנו להבין - העובדה שמייקל נפתר מסיבוכים בלב בזמן שהיה על הדיאטה הצימחונית למשך שלוש שנים, אינה מוכיחה שדיאטה צימחונית גורמת להתקפי לב, בדיוק כמו שהיא לא מוכיחה שהיא מונעת אותה.
יש אנשים טיבעוניים שחיים על הדיאטה במשך שנים ללא בעיות לב, מרגישים מעולה ואינם סובלים מהתסמונת המטבולית. וישנם גם אנשים טיבעוניים שנמנעים משומן רווי במשך עשרים שנה, לגלות שהם חולים במחלות לב ועם עודף משקל של 50 קילוגרמים. אי לכך זה צריך להיות ברור לכולם שכנראה ישנם גורמים אחרים (לא שומן רווי) שגורמים להתקפי לב.
מה שאני מנסה להעביר פה בעצם, שלא משנה מה השקפת עולמך תהיה, אם אתה טיבעוני או אוכל בשר, אתה יכול לקבל התקף לב מגורמים אחרים שעולם הרפואה עדיין בויכוח על גורמיו.
וזה מטרתו של בלוג זה, להסביר כיצד פועל גופינו וכיצד משפיעה התזונה על בריאותינו, רק אתם בסופו של דבר תגיעו להחלטות שלכם, אני אשתדל לא לדחוף אותכם לעמדתי האישית ואם זה קורה אתם יכולים להעיר לי, זה עולם חופשי.
אני מקווה שבסופו של דבר תוכלו להבין מה קורה בגופכם כשאתם מחליטים להכניס X לבטן ולעשות את ההחלטות שלכם לבד.
אם יש משהו אחד שמאפיין אותי, אני תמיד רוצה להגיע לעומקי הדברים ולהבין את הצד המדעי של הנושא - אני לא אסתפק במישפט "אתה צריך לאכול ככה וככה כי זה בריא יותר" או "דיאטה זו תעשה אותך רזה יותר כי שולמית הרזתה על דיאטה זו".
על התקפי לב, כולסטרול ופרופיל רע של הדם אני אגע בפוסטים אחרים אז תישארו קשובים, אוף כל כך הרבה לכתוב עליו.

בינתיים אני רוצה להביא קצת כבוד לשחקן גדול שנפתר אתמול.


2 תגובות:

  1. היי,

    מה קורה עם קפה שחור, אספרסו כמובן ללא חלב וסוכר.

    השבמחק
    תשובות
    1. לי אישית אין בעיה עם קפה, אני חושב שאני שותה יותר מידי (;

      מחק