יום שישי, 1 ביולי 2016

קצב תהליך ירידה במשקל



חלק נכבד מהאנשים שמחליטים לעשות שינוי בתזונתם עושים זאת בכדי לרדת את כל המשקל העודף שהם אגרו בעשורים האחרונים, הם מקווים, או מאמינים, שהירידה תתבצע בקצב קבוע כלשהו וכמובן כמה שיותר מהר. לפעמים הם עושים זאת במטרה להגיע לאיזה "משקל יעד" שהם קבעו לעצמם - לרוב משקל לא ראלי כלל כשמתחשבים במצבם המטבולי.
אנשים אלו עלולים לפרש כל עליה קטנה במשקל כאסון או אינדיקציה לכך שהתזונה לא עובדת כראוי - אם אתם אחד מהאנשים הללו ואתם חדשים לבלוג, ממליץ לכם בחום להמשיך לחקור - משקל עודף הוא רק תוצאה, או סמפטום, של מערכת מטבולית משובשת (או חוסר יכולת של הגוף לשרוף שומנים) - לכן תיקון המערכת המטבולית הוא הדבר העיקרי שאנחנו רוצים להתמקד בו, דבר שבדרך כלל יגרור גם ירידה במשקל.
בכל אופן, חשוב להבין שירידה (ועליה) במשקל מושפעת מהמון גורמים והיא לעולם אינה מתבצעת בקצב קבוע כלשהו, בטח שלא בקצב שאנחנו מחליטים כ"אופטימלי".
למען אותם אנשים, ובהשראת גרף דומה באנגלית, יצרתי את הגרפים שבתמונה בכדי להמחיש כיצד ירידה במשקל מתבצעת בחיים האמיתיים.

אפילו התזונה הקטוגנית - אולי אחת האסטרטגיות הטובות ביותר לירידה במשקל - לא יכולה להבטיח ירידה במשקל בצורה שכזו, לא תמיד לפחות.
המנעות מפחמימות וביסוס התזונה על שומן תשפר את המטבוליזם ותבטיח שריפת שומנים ברמת התאים כמובן (בטא-אוקסידציה), וכמו שרוב קוראי הבלוג כבר יודעים - לדעתי זה מה שבאמת חשוב לבריאותנו - ולמרות שמרבית האנשים יראו ירידה במשקל עם הפחתת הפחמימות, התזונה לא תקבע את קצב ירידת המשקל, או על איזה אחוז שומן נעצר (למרות שככל הנראה נגיע דרכה למשקל הנכון ביותר לנו לאותו הרגע - משקל שיכול גם להשתנות ולרדת בהמשך כמובן).

לכן אם אתם מאלו שבריאותם חשובה להם, ואתם מבינים את הרציונל מאחורי הורדת הפחמימות, הבינו שבתזונה הזו אתם עוברים שינוי מטבולי עצום שלא יראה תמיד על המשקל - תבטחו בתהליך.

אם ברצונכם לקרוא עוד על ירידה במשקל ותזונה קטוגנית בפרט, אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט המעולה של ד"ר פיטר עטיה בלינק הזה, או את המדריך המלא לתזונה הקטוגנית.
אביב.

2 comments:

  1. אין יותר כיף מלהכנס לבלוג ולראות פוסט חדש! תמשיך לכתוב

    השבמחק