יום חמישי, 27 ביולי 2017

עצה ידידותית לאלו שסובלים מהשמנת יתר ותנגודת אינסולין



להלן עצה שרציתי לתת לידידה בעיקבות שיחה קצרה שניהלתי עימה אתמול אבל נמנעתי מלעשות כך, החלטתי להעלותה בכתב.
העצה אולי תהיה קצת פרובוקטיבית לחלקכם אבל מי שמכיר את הבלוג יודע מה דעתי בנושא. אני תמיד חוזר עליה, אבל הפעם ארחיב קצת מעבר. לא אלאה אתכם במחקרים או במאמרים שתומכים בעצתי, היא נשענת בעיקר על ניסיוני ומחיבור נקודות של הפזיולוגיה והצרכים התזונתיים שלנו. ישנו הרבה מידע בבלוג שמפרט מדוע אני חושב כך. זוהי דעתי האישית, נכון להיום - עד שאראה הוכחות אחרות שיוכיחו שיש דרך אחרת טובה יותר - לבינתיים אתם יכולים לבטל את דבריי ולהמשיך הלאה.

אני באמת מאמין שלכל אחד שסובל מעודף משקל, תסמונת מטבולית חריפה (תנגודת אינסולין), עם מטרות גבוהות, אבל טוען שהוא לא אוהב בשר/ קשה לו עם בשר/ לא טעים לו/ מעדיף דברים אחרים רק לא בשר ושומן - ולא חסרים כאלו -  הפתרון האידיאלי הוא פשוט:

לא לאכול עד שהרעב יהיה חזק כל כך שבשר פתאום יהפוך להיות אטרקטיבי, אפילו אטרקטיבי מאוד.

כשזה קורה, לאכול בשר טרי, איכותי, כמו בתמונה המצורפת מעל, עם שכבה יפה של שומן, עשוי נא או מדיום. ולאכול לשובע. לחזור על כך שוב עד לפעם הבאה שהרעב חוזר והבשר נראה לכם אטרקטיבי שוב.

בלי רטבים, בלי ירקות, בלי כלום - מקסימום מלח ופלפל.

ככה פשוט.

אם אתם עם עודף משקל אמיתי, מצידי שיעבור גם שבוע עד שהרצון לאכול בשר חוזר. יש לכם כנראה מספיק אנרגיה on board לעשות כך.
בהתחלה החשקים וה"רעב" המדומה יהיו כל כך חזקים שאתם תשתגעו ותטענו שההרגשה האיומה הזו לא שווה את זה. אפילו לאדם שכבר נמצא בתזונה דלת פחמימות, או קטוגנית, יהיה קשה מאוד.
מסיבה שאני בטוח שתמצאו כבר, המוח יתעתע וישכנע אתכם שאתם "חייבים" לאכול שוב מה____ (השלם את החסר - כל דבר שהוא לא בשר שומני וטרי). פתאום כל המיתוסים וההפחדות בקבוצות הפליאו השונות בפייסבוק, או גרוע יותר - העצות הקונבנציונליות - יראו לכם כנכונות. הכל בכדי לחזור לאכול "רגיל" ו"מאוזן".

לאנשים במצב כזה פשוט אין כמעט גישה לרקמות השומן. הם "רצים" על פחמימות.
אנחנו רוצים לפתוח להם את ה"שער" לרקמות השומן שוב. לאפשר להם גישה אליהן, להבריא.
יש להם מספיק אנרגיה להתקיים גם חודשים בלי מזון כלל (תלוי בכמות השומן ברקמות כמובן - אני מדבר על השבורים מטבולית באמת), אבל הם מכורים למאכלים שפשוט לא מאפשרים להם לעשות את המעבר הזה, או משבשים זאת, אותם מאכלים שלא עושים להם טוב, אבל ממסכים זאת ע"י התמכרות אליהם.
קשה להם לראות את חייהם בלעדיהם.
בשר - לא יראה להם אטרקטיבי כלל, הם ישתמשו אפילו במילים "מגעיל", או "כמה בשר אפשר כבר לאכול?" - פשוט כי הוא לא מספק את הרגשת ה rush - הוא לא מזין את ההתמכרות, למרות שהוא דווקא יהיה האידיאלי(!) לתיקון ושיפור בריאותם.
אותם מאכלים אליהם הם מכורים יהיו בעיקר הפחמימות כמובן, בנוסף לאגוזים, מוצרי חלב, שוקולדים, קינוחים קטוגניים, ואפילו ירקות שונים או כל דבר שמעלה אינסולין ו/או מפתח דלקתיות ויוצר תלות פזיולוגית שבלעדיו "מרגישים רע" לתקופה מסוימת.
אותם אנשים יעידו לרוב שרק כשהם החזירו שוב את הירקות לתפריט למשל, הם הרגישו טוב שוב. כאילו יש בירקות משהו חשוב לבריאותם. הם ישכנעו את עצמם שזו סיבה טובה להחזיר את המעט אליו הם מכורים, במתינות, חלקם יחפשו וימצאו מאמרים שתומכים בכך על הדרך כמובן - "נחיצות הירקות" על בסיס בלוגים, מחקרי תצפית וכדומה.

לחלקם אפילו תזונה דלת פחמימות לא נראת כדבר אפשרי, שלא לדבר על האופציה המשוגעת שעכשיו הצעתי. ואני מכיר כמה כאלו אישית - זה לא כזה נדיר, הם מכירים את התזונה ובקשר ישיר איתי על בסיס קבוע (למרות שהפסקתי לחפור להן על התזונה לפני שנים כמובן - כמעט בלתי אפשרי לשכנע אנשים עם התמכרות חזקה שכזו - זה חייב להגיע מהם. לפעמים זה מגיע ממקום כל כך נמוך מטבולית/בריאותית שזה מאוחר מדי).

אני באמת חושב שאנשים כאלו פשוט חייבים לעבור את התקופה הקשה והכמעט לא אפשרית הזו. להבין שהטענה ש"בשר לא טעים להם" נובעת מהתמכרות למאכלים בעייתיים אחרים שהינם לא בשר. שזו התמכרות שנובעת מהרגל שנבנה לפעמים במשך עשרות שנים ותזונה שרק מדרדרת את בריאותם.
שהם חייבים לשבור את המעגל ההרסני הזה.
הם לא צריכים להילחץ כשעוברות כמה שעות וה"רעב" המדומה והחזק חוזר והם לא יכולים לחשוב על שום דבר אחר חוץ מהמאכל הזה שהם מכורים אליו. זה לא רעב אמיתי, זו התמכרות לכל דבר.
אם תחזרו לאכלו "רק קצת" מהפירות העסיסיים והמפתים הללו שנמצאים במקרר שלכם (למה הם שם שוב?!), אתם רק ממשיכים להזין את ההתמכרות.

בשר ושומן יספקו את כל הנחוץ לבריאותכם.
לא צריך להיות גאון הדור בכדי להבין שבשר ושומן הוא המזון האידיאלי לנו, עם כל הדימונציה שעושים לו בתקשורת. ומי שטוען אחרת עדיין שבוי בכל המיסקונספיות, סילופי עובדות והרעש מסביב, ובכך רק ממשיך להזין את ההתמכרות שלו.
אם תקחו את העצה הזו ללב, יכולתכם לשרוף שומן תתמקסם.
בזמן שאתם לא אוכלים אתם תתחילו לשרוף יותר ויותר שומן מהרקמות לאנרגיה, אתם תרדו במשקל.
תוך תקופה שיכולה לקחת מספר שבועות עד מספר חודשים בשר איכותי יראה לכם כדבר הטעים והמפתה ביותר שיש.
אתם תהיו פחות רעבים, אבל כשתהיו רעבים אתם תרצו את הסטייק המדמם והמדהים שאכלתם שלשום, אתם תבקשו זאת.
אתם תהיו אנרגטיים, חיוניים, חזקים ובריאים יותר.
אתם תטפלו בתסמונת המטבולית בצורה הטובה ביותר שאני מכיר, מהשורש.
אתם תשברו את ההתמכרויות לכל המאכלים שמונעים מכם להגיע למטרותכם.

זה יקח קצת זמן, הרבה כח רצון וגמילה קשה.

אבל זה אפשרי, פשוט זה חייב לבוא מכם.

7 תגובות:

  1. הבו לי עוד מהאדום אדום הזה.....Thanks man

    השבמחק
  2. ועכשיו המלצה איפה קונים בשר כזה? אם אפשר במחירים שפויים

    השבמחק
  3. אין עליך אלוףףףףף....כמה אהבת חינם יש בך...זה לא מובן מאליו...משמיים תבורך

    השבמחק
  4. מדהים מדויק תודה על התזכורת

    השבמחק
  5. אלוף אתה :) יש משהו שלא ממש הבנתי, בשר ושומן וזהו? לא חייבים ירקות? (ויטמינים)

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום ד"ר חאלד,
      אכן, אין צורך פזיולוגי מוכח לבני אדם בשום מקור תזונה מהצומח, ניתן לקבל את כל רכיבי התזונה החיוניים בזמינות הביולוגית הטובה ביותר ממקורות החי.

      מחק