יום שבת, 13 באפריל 2019

"קיטו זה לחיות" - עדותה של איה ששון תבור


שלום, קוראים לי איה, אני בת 40, נשואה ואמא לשלוש בנות צעירות, מאור עקיבא.

לקחתי אחריות על גופי, לשנות את עצמי, בשביל הילדות שלי ובשבילי!! החלטתי שאני רוצה להיות שם בעתיד, כשהן תחוונה את כל הדברים הגדולים בחיים. אז התחלתי!

איך השתנו חיי -

תמיד הייתי ילדה/נערה/אישה עם עודף משקל. אני באה ממשפחה שהכל סבב סביב שולחן האוכל. כל המפגשים המשפחתיים היו בשילוב אוכל,הרבה וטעים! אף פעם לא היתה מודעות לבריאות במובן הזה.
אוכלים כי זה כיף, כי טעים.
ידעתי תמיד שאני שמנה, אבל לא חסכו ממני אהבה, ככה כמו שאני ותמיד הייתי מוקפת חברים. חלק מזה, כי פעם באמת היתה פחות התעסקות במראה חיצוני כמו היום. אז ככה עברו חיי... עד שהשתחררתי מהצבא וכמה שנים אחרי עברתי לגור בתל אביב כדי ללמוד (במקור מכרמיאל הקטנה בצפון), רווקה(לא כזו נחשקת) ופתאום נחשפתי לביקורת, למראות שונים ממה שהייתי רגילה, להתעסקות בחיצוניות, לתחרות.

למרות המראה יוצא הדופן יחסית, מצאתי לי עבודה וחברים טובים ושוב הייתי מוקפת באהבה, אבל כל החברות שלי היו רזות ומחוזרות. 
חייתי ככה כמה שנים עד שהתחלתי כל מיני דיאטות, כל מה שהיה אז טרנד וגם כל מה שלא. ירדתי כל פעם קצת ונשברתי.
יום אחד נתקלתי בעוד טרנד חדש, דיאטת אטקינס שנשמעה לי כמו חלום! אוכלת בשר ושומן ויורדת במשקל. אז התחלתי וכן, נרשמה הצלחה מטורפת ויחד עם דיאטות קודמות הצלחתי לרדת במשך 3 שנים, 52 קילו מכל מיני דיאטות. האטקינס היתה המוצלחת ביותר,אבל ידעתי שהיא זמנית ואסור להתמיד בה לאורך זמן. החלבון בה הוא העיקר ולא השומן ולכן אי אפשר לקיים אותה הרבה זמן.

הצלחתי בפעם הראשונה להיות רזה, אבל זה היה רק בגוף ולא בראש, זה היה זמני וחיפשתי דרך קבועה להשאר רזה ובריאה.
באותה תקופה,כבר בת 31 הכרתי את בעלי. חודש וחצי לאחר ההיכרות נכנסתי להריון(מתוכנן) וכמו כל אישה, תמיד אומרים לך ״תאכלי תאכלי, את אוכלת בשביל שניים, אחרי הלידה הכל יורד!!״ שטויות במיץ זבל!!! מי שאין לה נטייה גנטית להשמין, תחזור לעצמה, מי שלא, נתקעת עם הכל!
עליתי בהריון הראשון 20 קילו, שנה אחרי הריון שני, עליתי עוד 6 קילו ושנה וחצי אחרי הריון שלישי, עוד 4 קילו וזה רק בגלל שברובו היו לי סיבוכים וניתוחים (כי הייתי כבר מעל 100 קילו בשלב הזה), אחרת הייתי עולה יותר.
מאז ההריון הראשון עברו 9 שנים ומאז האחרון עברו 4 בהן לא הצלחתי להוריד גרם! ניסיתי הכל, כל מה שרק שמעתי, כל מה שהמליצו וכלום לא עזר. ירדתי 5, עליתי 7.
אציין שמצבי הבריאותי, למרות עודף המשקל, היה בסדר, ללא מחלות, בשנים האחרונות. אבל בגיל 27 גילו אצלי בגב מלנומה(סרטן העור), שני נגעים שהוסרו ונשארתי בביקורת כל כמה חודשים באונקולוגית באיכילוב. אבל ביום יום הייתי בריאה.
אני באה ממשפחה עם היסטוריית מחלות. אבא חולה סכרת ואחרי התקף לב, סבתא נפטרה מסרטן(שהתחיל כמו שלי והתפתח לכל הגוף), דודה שנפטרה גם היא מסרטן ובת דודה שחלתה לפני שנה בסרטן השד והחלימה.
אז ידעתי שאני חייבת להציל את עצמי מעצמי. שאני לא רוצה להיות עוד אחת מהסטטיסטיקה של המשפחה!! שאני רוצה לחיות ולגדל את הבנות שלי ולהיות שם בשבילן עד הזיקנה.

לפני כמה חודשים היתה הכתבה המדוברת בטלויזיה, על התזונה הקטוגנית, זו שגררה אחריה עוד המון מצטרפים חדשים. נזכרתי באטקינס שעשיתי ושהיא באמת היתה מוצלחת, אבל הבנתי את ההבדל הגדול בינה לבין התזונה הקטוגנית, הבנתי שזו לא דיאטה, אלא תהליך של הבראה, תיקון ומניעה, של דרך חיים. ידעתי שיש מצב שאוכל לעשות את זה כי שומן אני אוהבת, בשר אני אוהבת ועל מה שאסור, אצטרך להתגבר. היה ברור לי שלא יהיה פשוט, אני כבר לא רווקה בתל אביב, שבמקרר שלה יש רק מה שהיא אוכלת. אני נשואה ויש לי ילדות שאוכלות הכל! 
אז אמרתי לעצמי שאני אקח את הזמן ללמוד, לקרוא, להבין איך עושים, מה עושים, איך אני נכנסת לזה בצורה הכי יעילה וקלה שיש. רציתי להתגבש עם עצמי ולתוך זה, כי ידעתי שזה המוצא האחרון שלי, רגע לפני שכל ההיסטוריה הרפואית של המשפחה שלי דופקת על הדלת.

הצטרפתי לקבוצה הקטוגנית ובמשך 4 חודשים, כל יום קראתי מהפוסטים הנעוצים, מידע, פוסטים עם שאלות שהיו לי, פוסטים שעלו כל יום ואת התגובות להם. עשיתי כל הזמן חיפוש בקבוצה על דברים שרציתי לדעת, הרגשתי שעוד רגע שורת החיפוש נותנת לי סטירה שאניח לה לרגע . ממש הקדשתי לזה כל רגע פנוי שהיה לי.
ואז התחלתי!!!
הרגשתי שאני לא קופצת למים העמוקים וטובעת, אלא שוחה לי בכיף חזה.
הימים הראשונים לא היו קשים להפתעתי, כמו שקראתי שיכול להיות. לא היו לי יותר מדיי תופעות וגם מה שהיה, היה קצר.
תוך כמה שבועות הרגשתי שהגעתי הביתה!! הרגשתי שמצאתי את המקום שלי, שיש לי אנרגיות אחרי 7 בערב ולפני 7 בבוקר. שאני משחקת יותר עם הילדות, שיש לי סבלנות אליהן ופחות עצבים, שאני נחמדה יותר לכולם, שטעים לי, שאני לא מתעסקת כל הזמן במה אוכל עוד מעט, בזמן שאני אוכלת כרגע.

אציין שאני עובדת מהבית ולפני התזונה הייתי אוכלת כל היום! איזה מושלם זה בשבילי התזונה הזו, לא מנשנשת יותר, פשוט עובדת.
עם הזמן הרגשתי שאני כבר עוברת לשחות חתירה והתחלתי להיות יותר פעילה בקבוצה, למצוא לי חברים חדשים שעוזרים לי בפרטי,כאלו שתומכים וזמינים תמיד.
גם המשקל התחיל לרדת.. איזה אושר!!!
לקחתי החלטה שאני לא עולה על המשקל כל יום, שכל היום הגוף עובר כל מיני שינויים ולא יהיה לזה תוקף אם אעלה כל יום. אז נשקלת פעם בשבוע שבועיים ובודקת באותו היום גם היקפים.

התזונה הזו,הקבוצה הזו הצילו לי את החיים, חד משמעית!!!
אני לא אחת שרואה טלויזיה כמעט, אבל כנראה שמשהו גרם לי לשבת באותו היום לראות טלויזיה וביום הזה החיים שלי השתנו!!

אני כבר 5 חודשים בתזונה, מאוד אדוקה, עם 17 קילו שהשארתי אי שם בחיי הקודמים. עברתי מחצית מהדרך אל היעד המשקלי, אבל ללא ספק כבר השגתי את המטרה שלי-לחיות!!!
להיות בריאה, חיובית, נמרצת, שבעה, חיונית, אנרגטית ובעיקר מאושרת שניצלתי וניצחתי.
רואה חשיבות גדולה בקבוצה ההקטוגנית ולכן עושה מאמצים גדולים לשתף, להגיב ולקחת חלק בדיונים. תמיד עונה בפרטי לכל מי שפונה אליי לעזרה ועושה השתדלות כנה בכדי לעזור לאנשים למצוא את הדרך שלהם לשינוי הגדול.



  • מודה לאביב על הקמת הקבוצה וניהולה בכזו מסירות!! לאדמינים שתמיד זמינים לעזור ומנהלים את הקבוצה באופן מושלם. לחברים שלי בקבוצה, שמצחיקים אותי, שעוזרים ותומכים, משתפים, מחזקים ושחיים איתי את הדרך הזו ביחד.

קיטו זה לחיות.

תודה!!!


13 תגובות:

  1. איזה כיף, השראה וחיזוק. מאחל לך בריאות, התמדה, המון וצחוק !

    השבמחק
  2. מרגש, מעודד...ממריצה למוטיביציה..רק טוב והרבה ממנו..
    כיף גדוללללל

    השבמחק
  3. איזה מתוקה את. מרגשת מאוד

    השבמחק
  4. כל הכבוד איוש! מה שלא ציינת פה שאת מנטורית במשרה מלאה לחברים בקבוצה (כדוגמתי) ומעניקה טיפים, מלווה וירטואלית בקניות ומעודדת אותנו המון. תודה רבה!

    השבמחק
  5. איהל'ה ... כמה כיף לקרוא,כמה כיף הנמרצות והאנרגיות והשינוי שאת חווה,אכן - אין שני לו.
    המשקל שהפך למשני והבריאות שבפתח. וואוו ענק!
    אני נפעמת מהאדיקות בתזונה ונפלא שאת שם בפוסטים של הקבוצה. תרומתך גדולה אין ספק!
    ושיהיה בהצלחה בדרך החיים החדשה. את היעד כבר כבשת !

    השבמחק
  6. כל הכבוד על ההתמדה וההישג.

    השבמחק
  7. כל הכבוד לך איה ששון.אך אני יכולה לעזור בך בנושה דיאטה .יש לי בילבול גדול בראש למרות שקראתי מעמרים.

    השבמחק
  8. וואו! איזה יופי שאת מצליחה ושטוב לך! השראה. תודה

    השבמחק
  9. זה נותן הרבה הרבה כוחות ... המון תודות ....
    בהצלחה הלאה

    השבמחק
  10. אני אשמח ממש לשמוע איך את עכשיו אחרי תקופה ארוכה..גם אני בתחילת תהליך אוטוטו מסיימת חודש. לא מאוד אדוקה כיוון שמניקה לא מורידה פחמימות.

    השבמחק
  11. כל הכבוד ותודה ששיתפת 🙏

    השבמחק