יום שישי, 1 ביולי 2016

קצב תהליך ירידה במשקל



חלק נכבד מהאנשים שמחליטים לעשות שינוי בתזונתם עושים זאת בכדי לרדת את כל המשקל העודף שהם אגרו בעשורים האחרונים.
הם מקווים, או מאמינים, שהירידה תתבצע בקצב קבוע כלשהו וכמובן שתהיה כמה שיותר מהירה. הם לעיתים קובעים לעצמם "משקל יעד" שלא תמיד ראלי כשמתחשבים במצבם המטבולי.
אנשים אלו עלולים לפרש כל עליה קטנה במשקל כאסון או אינדיקציה לכך שהתזונה לא עובדת כראוי. לעיתים גם מבלי להתייחס לקומפוזיציית גופם שיכולה להשתנות מהותית (עליית מסת שריר וירידה במסת שומנים לדוגמה).
אז אם אתם אחד מהאנשים הללו ואתם חדשים לבלוג, ממליץ לכם בחום להמשיך ולחקור - משקל עודף הוא רק תוצאה, או סמפטום, של מערכת מטבולית משובשת (או חוסר יכולת של הגוף לשרוף שומנים) - לכן תיקון המערכת המטבולית אמור להיות הדבר בו אנו רוצים להתמקד.
בכל אופן, חשוב להבין שירידה (ועליה) במשקל מושפעת מהמון גורמים והיא לעולם אינה מתבצעת בקצב קבוע כלשהו, בטח שלא בקצב שאנחנו מחליטים כ"אופטימלי".
למען אותם אנשים, ובהשראת גרף דומה באנגלית, יצרתי את הגרפים שבתמונה מעל בכדי להמחיש כיצד ירידה במשקל מתבצעת בחיים האמיתיים.

אפילו התזונה הקטוגנית - אולי אחת האסטרטגיות הטובות ביותר לירידה במשקל - לא יכולה להבטיח ירידה במשקל בצורה ליניארית שכזו.
המנעות מפחמימות וביסוס התזונה על שומן תשפר את המטבוליזם ותבטיח שריפת שומנים ברמת התאים כמובן (בטא-אוקסידציה), וכמו שרוב קוראי הבלוג כבר יודעים - לדעתי זה מה שבאמת חשוב לבריאותנו.
ולמרות שמרבית האנשים יראו ירידה במשקל עם הפחתת הפחמימות, התזונה לא יכולה לקבוע את קצב ירידת המשקל, או על איזה אחוז שומן נעצר (למרות שכנראה נגיע בזכותה למשקל הנכון ביותר לנו - משקל שיכול גם להשתנות בהמשך כמובן).

לכן אם אתם מאלו שבריאותם חשובה להם, ואתם מבינים את הרציונל מאחורי הורדת הפחמימות, הבינו שבתזונה זו אתם עוברים שינוי מטבולי עצום שלא יראה תמיד על המשקל - תבטחו בתהליך.

אם ברצונכם לקרוא עוד על ירידה במשקל ותזונה קטוגנית בפרט, אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט המעולה של ד"ר פיטר עטיה בלינק הזה, או את המדריך המלא לתזונה הקטוגנית.
אביב.

3 תגובות:

  1. אין יותר כיף מלהכנס לבלוג ולראות פוסט חדש! תמשיך לכתוב

    השבמחק
  2. המון תודה מאוד נהנית הכל מחולק באופן נהיר וברור.

    השבמחק