יום שלישי, 23 ביולי 2013

דיאטה קיטוגנית - סיכום שבוע שני



בשבוע השני לדיאטה הקיטוגנית, ההתחלה נראתה טובה מדי בכדי להאמין. רמות הקיטונים היו בעלייה מתמדת, משקל המשיך לרדת ורמות סוכרים היו קבועות כמו סרגל.
ואז הגיע הסוף שבוע.
החלטתי להצטרף לחבריי לסוף שבוע רגוע בהרי הפוקנו בפנסילבניה. בתכנון היה דייג מהבוקר עד הערב שלא יצא לפועל. אבל הרבה טיולים וחיפושים אחרי פטריות יער, כולל שינה מרובה היו חלק נכבד מהתפריט.
לצאת מג'ונגל הבטון ששמו ניו יורק ליערות ירוקים  ואויר צלול בהרי פנסילבניה היה מעולה, הייתי זקוק לכך מאוד.
כשזה הגיע לדיאטה הקיטוגנית, באמת שניסיתי להיות ילד טוב. אבל כמו שתראו בהמשך, סוף שבוע זה הוציא אותי מאיזון ואפשר לראות זאת בכל הנתונים על הגרפים - אני אפרט כל גרף כולל סיבות אפשריות לנתונים בסיכום.


רמות גלוקוז (סוכרים) בדם - בוקר וערב:


לא ארחיב הרבה, אבל אפשר לראות בבירור כיצד בין היום החמישי ליום האחד עשר, רמות הגלוקוז נשארות קבועות מאוד.
אגב בדקתי מספר פעמים אחר אימונים והמספרים היו מאוד קבועים, בסביבות ה 90. אני מאמין שכאשר רמות הקטונים (בגרף הבא), גבוהות מספיק, מטבוליזת הגוף עוברת לשריפת שומנים כמעט בלעדית, צורך בגלוקוז יורד למינימום - ולכן רמות הסוכרים נשארות קבועות מאוד.
אפשר גם לראות כיצד בימים האחרונות הקריאות קופצות מעט - בעיקר בבוקר, משהו שחולי סוכרת קוראים לו תסמונת השחר. כפי שתיכף תראו, זה חופף עם הירידה בשריפת השומנים, או רמת הקטונים אם תרצו, בגרף הבא.

רמת קיטונים בדם - בוקר וערב:



אתם רואים את האופוריה שהייתי בה במשך השבוע שעבר?
אפשר לראות מתי גופי פנה לשריפת שומנים בלעדית. רמות הקטונים הראו עלייה ותאמינו לי אני הייתי שמח, ללא נפילות אנרגייה, אימונים היו מעולים והרגשתי קל כמו איילה.
גם לא קשה לפספס בימים האחרונים כיצד הסוף שבוע השפיע על שריפת הקיטונים - קריאות נמוכות מ 0.5 (!) מילימולר - הטווח הרצוי למצב מטבולי קיטוגני.
אגב, ישנתי כל כך הרבה פעמים במשך היום, עם נפילות אנרגייה מטורפות - כמו תינוק! מעניין אם זה היה בגלל ירידת הקיטונים?
אבל אני לא מתלונן - הייתי זקוק למנוחה זו. ממש כמו לכבות את המוח איזה 4 פעמים ביום! Reset

משקל כללי, גוף רזה ושומן:



כיצד זה השפיע על המשקלים השונים?
משקלי הנמוך ביותר היה לקראת סוף השבוע, ואז אפשר לראות עלייה חזרה ל 170 פאונד בסוף שבוע. לא מפתיע.
משקל גוף רזה גם ירד מעט בשבועיים האחרונים, בנוסף לשומן.

אחוז השומן על גופי:



מעניין באמת אם הקריאות הללו מדויקות או לא? 
התנודות הללו יכולות להיות מחוסר דיוק של המשקל, או אולי באמת אחוזי השומן שמשתנים מיום ליום? כמו שאמרתי בעבר, אני יכול להשמין בהרף עין, בניגוד לאנשים שנשארים במשקל קבוע כל הזמן בלי קשר למה או כמה הם אוכלים (ברי מזל - רגישים לאינסולין).
אני חושב שעם הזמן הגרף יראה את הכיוון הכללי, גם אם הוא לא מדויק מאוד.

סיכום:

הסיבות להפסקת שריפת השומנים הושפעו בבירור ממשהו שעשיתי שונה בסוף שבוע זה. לדעתי האישית הן יכולות להיות כל אחת מאלו:

1. יותר מדי חלבונים - הרוב מביצי משק מדהימות (Amish people), והרבה בשר על האש בלילות. האמנו לי - לא הרבה מדי בכללי, אבל מספיק בארוחה אחת בכדי להוציא אותי מקיטוסיס.
2. משום מה החלטתי שאני רוצה ארוחות בוקר על בסיס הביצים, משהו שאני לא עושה כבר תקופה ארוכה - האם יכול להיות שארוחת בוקר גורמת לתגובת אינסולין גבוהה יותר? אגב, הייתי הרבה יותר רעב במשך היום.
3. פחמימות - יכול להיות שאני כה רגיש לפחמימות שאפילו המעט בצל, עגבניות ופטריות היער, מוציאות אותי משריפת שומנים? סורי, אין מצב שלא הייתי מנסה את הפטריות - גן עדן!
4. בבוקר היום האחרון נכנעתי לגבינות מעולות מבני כת האמיש יחד עם החביתה על הבוקר - שוב, מוצרי חלב יכולים לגרום לעלייה באינסולין או לרגישות מסויימת. כמו עם הפטריות - הייתי חייב לנסות, פשוט מעולות!
5. חוסר פעילות גופנית. חוץ מהליכה איטית, לא עשיתי כלום.
6. שילוב כל הסיבות הנ"ל יחד?

תופעות לוואי לירידה בייצור קיטונים על דיאטה כה נמוכה בפחמימות:
עייפות, צניחות אנרגייות מטורפות, רעב תמידי (אני ממש רק אכלתי וישנתי שעות - כמו תינוק), חוסר ריכוז, רמת שיח ירודה וכמובן באסה בכל מדידה... וזה למה כל כך חשוב לי להיות בשריפת שומנים וקיטוסיס ברמות הרצויות.
אם המוח מרוצה, שאר הגוף יהיה מרוצה. זה החוק - להעלות קיטונים משריפת שומנים לטווח הרצוי - נקודה.

חייב לציין שזה רק שבועיים ראשונים, הכיוון הכללי הוא עדיין מעולה, היום כבר חזרתי לשגרה ואני מרגיש טוב יותר (קיטונים הערב אחר אימון - 0.6), אני מקווה שהמספרים יחזרו לאן שהם היו שבוע שעבר והכל יזרום בחודשים הבאים.

אגב, הייתי חייב לצרף את התמונה הבאה. ככה נראים פירות יער (פטל בתמונה), כאשר הם גודלים פרא ביער - לאלו שמאמינים שהתפתחנו על בסיס ירקות ופירות, קצת קשה לי להאמין...

פטל מיערות פנסילפניה - קטנטן וחמוץ


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה