יום שבת, 19 באפריל 2014

קבוצה חדשה בפייסבוק - הקבוצה הקטוגנית

אני שמח להודיע על פתיחת קבוצה חדשה, שתומכת ברעיון הכללי של הבלוג שלי, פליאו בבסיס, אבל עם מטרה להגיע למצב מטבולי קיטוגני בפרט. ומזמין אתכם, הקוראים היקרים של הבלוג, להצטרף לקבוצה, בה נעלה מידע, מתכונים, עזרה, תמיכה וכל מה שקשור לאורח חיים זה.


לפני מספר ימים אחרי אימון בפרוספקט פארק. סתם כי זה הבלוג שלי, אז הנני :)

מועתק מהסבר פרטי הקבוצה:

הקבוצה הקיטוגנית הינה קבוצה התומכת בדיאטה נמוכה מאוד בפחמימות, מתונה בחלבונים ועתירה בשומנים כאורח חיים בריא לכל שכבות האוכלוסייה.
הדיאטה הקיטוגנית מהווה אפשרות מעולה להתמודדות עם רוב מחלות העולם המערבי היום, כשבמרכזן של המחלות הללו, עומדת תנגודת האינסולין. בין המחלות: השמנת יתר, סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב, סרטן, אלצהיימר, בעיות פסיכולוגיות, דיכאון, חוסר ריכוז, מחלות אוטואמיוניות, ועוד שלל בעיות מטבוליות שנובעות לרוב מתזונה לקויה במשך חיינו.
כמובן שהדיאטה מתאימה ואף מעולה לכל אחד שמעוניין, גם לאלו ללא הבעיות של התסמונת המטבולית שמוזכרות מעלה. בין אם זה שיפור מנטלי ביומיום, ריכוז בעבודה או בלימודים, ואפילו שיפור יכולת לספורטאים שבינינו. כמעט כולם ימצאו יתרונות עצומים על מצב מטבולי זה, מצב בו שומן הוא חומר הבעירה העיקרי של הגוף.

הקבוצה תתמוך בכל דיאטה נמוכה בפחמימות בנוסח פליאו כבסיס, אבל עיקרה של הדיאטה היא הגבלת הפחמימות למינימום הנחוץ לאותו אדם, עם דגש על שומנים בריאים, בכדי להביא את הגוף למטבוליזת שומנים בלעדית ומצב קיטוטי.

אני רוצה להדגיש שהקבוצה מוקדשת לפירסום חומר מדעי בנושא, למתעניינים באורח החיים, וכמובן מקום לאלו שכבר מבינים את היתרונות והמדע שעומד מאחורי הדיאטה הקיטוגנית. המטרה העקרית היא עזרה ותמיכה לחברי הקבוצה הרוצים להגיע למצב מטבולי זה, מענה לשאלות ושיתוף מידע, עם כבוד הדדי כמובן.
לכן שאלות שיעלו בכדי להבהיר נושא מסוים באורח חיים זה, יתקבלו בברכה. אולם העלאת פוסטים שמטרתם חבלה במטרת הקבוצה לא יתקבלו כלל. מעבר לכך, חשוב לציין שמרכזה של הדיאטה היא מקור קלורי מהחי, עם דגש על שומן כמרכיב חשוב ביותר לבריאותינו. אי לכך, ויכוחים והתנצחויות עם המגזר הצמחוני והטבעוני, שלרוב מאוד מנוגדים לדיאטה זו, אינם רצויים ולא רלוונטיים. עדיין, אני כמובן אקבל בברכה כל אדם המעוניין ללמוד או כצופה מהצד, ללא קשר לדיאטה ודרך חייו הנוכחית.

לקריאה נוספת בנושא בעברית, אתם מוזמנים לבדוק את הבלוג שלי, "מעבר לפליאו". שם תוכלו למצוא הרבה מידע שיעזור. אבל עם יחסי אהבה-שנאה ביני לבין הכתיבה, הפרסום לא כל כך קבוע בבלוג, אז עמכם הסליחה :)

http://meeverlapaleo.blogspot.com/

אני אעשה כמיטב יכולתי לענות לכל בקשה, אבל ככל שתגדל הקבוצה, אני מבקש סליחה מראש אם לא אגיע לכולם. ולכן אני מודה מאוד לותיקים שבקבוצה שמוכנים לעזור לאנשים שזקוקים לכך.
תודה לכל המתעניינים והמשתתפים, שיהיה לכולנו דייונים מהנים ופוריים.

אביב מייזלין.


4 תגובות:

  1. שלום אביב,
    זה הזמן להודות לך על הזמן שהינך מקדיש לכתיבת הבלוג :-)
    הגעתי אליו במקרה לפני יותר משנה, בערך בתקופה שהפסקתי עם הצמחונות מרובת השנים שלי...
    אשמח אם תוכל להשאיר אותו מעודכן בצורה זו או אחרת למען מאותגרי פייסבוק :-)
    בתודה מראש,
    א.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום א.
      תודה רבה על המילים היפות.
      אני משתדל להשאירו מעודכן. זה יחסי אהבה-שנאה עם כתיבה בבלוג, אבל תגובות כמו שלך שוות הכל.
      האמת, צריך לעבור על הפוסטים הישנים שלי, בטוח יש הרבה טעויות כתיב ואולי דברים חדשים שלמדתי בדרך והשתנו מעט (בשנה הראשונה עוד הייתי רוקי)... :)

      מחק
  2. אביב הי, נכנסתי ממש לאחרונה לפליאו, שמחתי לקרוא את הכתובים שלך בבלוג ואשמח עוד יותר להתעדכן בפייס, תודה רבה תענוג לקרוא

    השבמחק